TV Canaria, "sinerxía público-privada" contra os traballadores

A intransixente e autoritaria resposta dos responsables, privados e públicos, da Televisión Canaria á elemental reivindicación dos traballadores de acabar coa súa importante diferenza salarial (cobran un 30% menos que os doutras cadeas autonómicas), está atrancando un conflito laboral que podía e debía terse resolto na mesa de negociación.

É xusto o que, ante os oídos xordos empresariais, seguen reclamando os empregados tras cinco xornadas de folga con éxito e un dobre peche pacífico nos estudios de Gran Canaria e Tenerife, este xa concluído cun desaloxo policial.

Para a Federación de Sindicatos de Xornalistas (FeSP), o conflito da TV Canaria é un lamentable exemplo da sinerxía público-privada mal entendida, ao servizo do Goberno de quenda e en contra dos traballadores.

A cerrazón dos directivos da produtora Sociedade Canaria de Televisión Rexional (Socater), empresa participada polo Grupo Prisa que se encarga dos Servizos Informativos da cadea autonómica, levou a unha ruela sen saída a negociación do convenio colectivo. E a condescendencia e complicidade do Ente Público RTV Canaria con esa compañía concesionaria fixo o resto.

Segundo denuncias sindicais, o seu director xeral Daniel Cerdán preocupouse máis de levantar un “muro de silencio” nos medios sobre o conflito, que de mediar entre as partes para porlle fin e garantir o dereito á información da poboación insular.

Ante esta situación, que a empresa e as autoridades rexionais deixaron ?podrecer? ata as mesmas vésperas electorais, a FeSP fai un chamamento ás carreiras e/ou aos candidatos autonómicos para que:

1. Renóvense de inmediato as negociacións sobre o convenio colectivo.
2. Socater presente unha proposta seria que permita desbloquear o diálogo interrompido.
3. A compañía privada e o Ente Público asuman un compromiso firme e explícito para recortar progresivamente a diferenza salarial do persoal da TV Canaria respecto doutras cadeas públicas de ámbito rexional.

As claves do conflito
Os soldos dos traballadores e traballadoras da Televisión Canaria están un 30% por baixo da media dos seus colegas doutras cadeas autonómicas.

Os sindicatos piden recortar esa diferenza en 9 puntos en tres anos. A ese ritmo, e sen contar posibles subidas noutras cadeas, a equiparación tardaría dez anos.

A empresa só ofrece acurtar a desvantaxe nun punto anual, o que esixiría polo menos 30 anos para igualar os salarios.
Os traballadores da TV Canaria reclaman a redución do emprego precario que, sen causa obxectiva mantén a medio centenar de compañeiros con contratos eventuais.

Tamén demandan unha semana laboral de 38 horas e mellores condicións de traballo.