Nin precariedade nin manipulación

A Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP) fixo público o seguinte comunicado:

A Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP) chama aos traballadores da comunicación a mobilizarse o 1 e o 3 de maio contra a precariedade no sector e polo dereito á información. Denuncia o concurso convocado polo Goberno para novas licenzas de TDT, porque está feito á medida dos grandes grupos e reforza o ‘bipartidismo’ mediático no lugar de fomentar un maior pluralismo.

A Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP) lamenta que, un ano máis, a cidadanía e os traballadores dos medios de comunicación non poden celebrar como correspondería o 1 de maio, Día Internacional dos Traballadores, e o 3 de mario, Día Mundial da Liberdade de Prensa. Aos despidos masivos, a escandalosa precariedade no traballo e o peche de medios de comunicación hai que sumar o ataque á liberdade de expresión e información que supón a Lei Orgánica de Protección da Seguridade Cidadá -coñecida como Lei Mordaza- e o paso que deu o Goberno a favor da concentración de medios: convocou un concurso público para adxudicar seis novas licenzas de Televisión Dixital Terrestre (TCT) en aberto e de cobertura estatal ao que, presumiblemente, só poderán presentarse os grandes grupos audiovisuais que xa acaparan a maioría das canles.

O Goberno que preside Mariano Rajoy convocou este concurso vulnerando a Lei Xeral da Comunicación Audiovisual (LGCA), que obriga a repartir as licenzas entre o servizo de televisión público, o privado e as iniciativas sociais. Para estas últimas non se teñen establecido a reserva no dominio público radioeléctrico que establece esa lei. Ademais, o Goberno esixe unha fianza de seis millóns de euros como garantía provisional para solicitar unha canle e ten manifestado a súa disposición a facilitar que as novas licenzas engádanse ás que xa acumula o duopolio comercial de Mediaset e Atresmedia. Isto confirma que non pretende «ampliar a expresión libre e pluralista de correntes de opinión», como se indica na convocatoria do concurso.

Pola contra, este concurso aumentará aínda máis a perigosa concentración de medios que xa existe en España. Un bo exemplo son os dous grandes grupos privados audiovisuais, Mediaset e Atresmedia, que en conxunto copan máis do 87% do mercado publicitario televisivo estatal, segundo a Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia. Un Goberno desprestixiado aproveita a súa agonía final para beneficiar aos grandes grupos do poder audiovisual, violando o mandato da LGCA que obriga a «protexer ao cidadán de posicións dominantes de opinión para garantir o pluralismo». A FeSP esixe a paralización dese concurso para que sea convocado polo novo Goberno tras as próximas eleccións e que non esixa tan disparatada fianza.

Por estas razóns, a FeSP considera que o 1 e o 3 de maio son dúas caras da mesma moeda. Uns traballadores precarizados non poden garantir unha maior calidade da información. Por ello convocamos aos profesionais da información a participar nas mobilizacións e actos convocados para celebrar o Día Internacional dos Traballadores e o Día Mundial da Liberdade de Prensa. O último ano viuse como prosperaban distintas iniciativas do Goberno do PP que supoñen graves agresións aos dereitos e liberdades civís. En cambio, segue sen aprobar a súa materia pendente de regular legalmente a profesión xornalística e elaborar unha Lei de Dereitos Laborais dos Xornalistas, o que segue provocando que o colectivo máis desfavorecido do sector, os xornalistas á peza, sigan pagando con maior dureza os efectos da crise. Seguimos reivindicando o recoñecemento legal dos colaboradores xornalísticos.

Para apoiar e dar relevancia a esta loita, este ano a FeSP e os seus sindicatos están implementando na súa páxina web un espazo específico para este colectivo, onde se agrupan as noticias, comunicados, documentos e outras informacións que teñen aos xornalistas á peza como tema principal.

Estes 1 e 3 de maio,
Defendamos unhas condicións laborais dignas e xustas,
unha información ao servizo da cidadanía
e o fin da manipulación en TVE e noutras radios e televisións públicas!

Xunta Executiva Federal da FeSP

Ni precariedad ni manipulación.