Os sindicatos de xornalistas demandan o fin das subcontratacións nas radiotelevisións públicas

A convocatoria de eleccións xerais provocou un aluvión de promesas, por parte do Goberno e dalgúns partidos políticos, das que en moitos casos esqueceranse ao día seguinte da votación.

A Xunta Executiva Federal da Federación de Sindicatos de Xornalistas (FeSP) -da que forma parte o Sindicato de Xornalistas de Galicia (SXG)- fai un chamamento a todos os candidatos para que defendan con compromisos concretos o dereito á información da cidadanía, o que implica unha mellora das condicións laborais e profesionais do traballo xornalístico.

Na lexislatura que agora termina, os grupos parlamentarios non foron capaces de porse de acordo para aprobar un Estatuto do Xornalista Profesional (EPP) que regule legalmente a profesión xornalística, como o está en gran parte dos países de Europa.

A Xunta Executiva Federal da FeSP, reunida este fin de semana en Palma de Mallorca con motivo do Congreso do Sindicat de Periodistes de lles Illes Balears (SPIB), vai estudar os programas dos partidos políticos para pronunciarse sobre as súas propostas relacionadas co dereito á información e a regulación da profesión xornalística.

A Xunta Executiva Federal da FeSP tamén reclama que acaben as externalizaciones da programación e persoais en radios e televisións públicas, como sucede por exemplo na Compañía da Radio Televisión de Galicia ou cadea balear IB3.

Estas prácticas provocan unha evidente precariedade laboral, que repercute na calidade dos programas e da información que recibe a cidadanía.