Galicia participa na protesta dos xornalistas europeos contra a precariedade

A Federación Europea de Xornalistas (FEP), sección da Federación Internacional de Xornalistas no continente, fixo un chamamento para que o próximo 5 de novembro sexa un día de acción de defensa dos dereitos dos xornalistas baixo o lema Xornalismo enfermo: perigo para a democracia . O Sindicato de Xornalistas de Galicia únese a esta protesta mediante a distribución de forma gratuíta de centos de camisetas co lema "A miña precariedade é a túa desinformación". O obxectivo é que os informadores leven posta esta peza nas roldas de prensa convocadas para o día da mobilización.

A convocatoria realízase como protesta contra a «crise dramática que sofren os xornalistas debido á excesiva comercialización, a presión política que están facendo máis precarias e empobreciendo as condicións de traballo en toda Europa». A acción tamén pretende recordar o papel crucial dos sindicatos europeos de xornalistas na promoción da calidade da información. A xornada consistirá en accións de protesta, manifestacións, accións sociais, paros nos postos de traballo e accións lúdicas en favor da liberdade de expresión.

Mobilizacións no Estado
En resposta á convocatoria os sindicatos da Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP), da que forma parte o SXG, organizaron para ese día unha serie de actos en distintas ciudadades o programa, que se irá ampliando nos próximos dias, inclúe:

Paros nas empresas
En distintas redaccións efectuarase un paro de cinco minutos con concentración do persoal das redaccións ás portas das empresas.

Madrid
Acto de protesta organizado polo SPM na escalinata do Congreso dos Deputados, demostración con pancartas e repartición do comunicado da FeSP aos cidadáns.

Sevilla
Mesa sobre a precariedade na Facultade de Comunicación coa intervención do Decano da Facultade, Francisco Sierra, a secretaria xeral do SPA, Lola Fernández; o seu Secretario de Organización, Guillermo Polo e o seu letrado, Marcos García. Concentración á porta da Facultade. Unha comisión dos concentrados fará entrega dunha carta á presidenta do Parlamento. Outra dirixida ao Presidente do Goberno entregarase ao Delegado do Goberno en Andalucía e outra ao Alcalde de Sevilla.

Málaga
Mesa sobre a precariedade na Facultade de Comunicación con intervención de membros do Decanato, o Secretario Provincial do SPA e o letrado do sindicato, Rafael Herrera. Concentración á porta da Facultade da que sairá unha delegación que fará entrega dunha carta ao Alcalde de Málaga e outra dirixida ao Presidente do Goberno que se entregará ao Subdelegado do Goberno.

Córdoba
Conferencia na Facultade de Ciencias do Traballo a cargo de o letrado do SPA, Carlos Crisóstomo e da Secretaria Provincial do SPA de Córdoba. Representación dunha peza teatral sobre a precariedade laboral dos xornalistas a cargo da Compañía de Teatro Chalana-Corp. na chaira da Torre Malmuerta de Córdoba.

Entrega a o Subdelegado do Goberno dunha carta dirixida ao Presidente do Goberno e entrega de carta á Alcaldesa de Córdoba.

Almería, Xaén, Huelva e Cádiz
Entrega ao Subdelegado do Goberno nestas cidades de sendas cartas dirixidas ao Presidente do Goberno. Outro documento entregarase aos respectivos alcaldes.

Barcelona
O SPC ha decido elaborar unha carta aberta dirixida ese día a todos os deputados do arco parlamentario catalán e aos presidentes das dúas asociacións municipalistas catalás denunciando a situación dos xornalistas e recordándolles a súa obrigación, como recolle o Estatut de Catalunya, de protexer o dereito á información dos cidadáns.

A Rioxa
Reparto aos cidadáns de adhesivos co lema do "xornalismo ferido", elaborada por un artista rioxano, e de panfletos explicativos da xornada reivindicativa.