Campaña internacional contra a impunidade dos crimes contra xornalistas

A Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP) fixo público o seguinte comunicado:

O 23 de novembro de 2009 prodúxose en Filipinas o ataque masivo máis grave contra informadores, no que morreron 32 persoas, e para recordar esta masacre varias organizacións internacionais fixaron esta data para loitar contra a escasa persecución destes delitos.

A Federación Internacional de Periodistas (FIP) e o resto de organizacións internacionais que forman parte da Red IFEX en defensa da liberdade de expresión impulsan ao longo deste mes de novembro unha campaña para esixir aos gobernos de todo o mundo que tomen as medidas necesarias para poñer fin á impunidade que cada vez máis a miúdo rexistran os crimes contra os xornalistas. O 18 de decembro de 2013, a ONU instaurou o 2 de novembro como Día Internacional contra a impunidade dos delitos cometidos contra xornalistas, aniversario dos asasinatos de dous xornalistas de RFI, Ghislaine Dupont e Claude Verlon, rexistrados en Kidal (Mali) en 2013. A Red IFEX sinalou para o mesmo fin o 23 de novembro, que conmemora a masacre de Maguindanao, en Filipinas, cando polo menos 32 xornalistas perderon a vida nun único ataque, o máis mortífero contra os medios de comunicación. Así, a campaña desenvólvese ao longo do mes de novembro, entre estas dúas datas.

A FIP pide a participación de todos os seus sindicatos membros e dos seus respectivos afiliados para conseguir o máximo eco posible desta iniciativa. A campaña consiste en varias accións:

1.– A FIP pide que cualquera xornalista que coñeza a un membro da familia dun xornalista asasinado no seu país fale con eles e lles pida que graben unha mensaxe en video de dous minutos sobre a necesidade de asegurar a xustiza para os seus seres queridos para que poida publicarse na páxina web da organización.
2.– Difundir a declaración da FIP, retuiteándola e publicándola nas páxinas de facebook.
3.– A FIP ten preparado unha serie de mensaxes de video e pide que tamén se difundan en Twitter e Facebook. A federación quere conseguir que ao final da campaña se puideran conseguir 100.000 gústame ou se marcaran como favorito.
4.– O cartel da campaña #EndImpunity pódese descargar da web da FIP desde o mesmo enlace que no punto anterior. Pide aos xornalistas que se fagan unha foto sosténdoo e que a envíen adxuntando unha breve mensaxe ao presidente ou ao primeiro ministro do país, instándoos a adoptar unha postura pública en contra da impunidade dos crimes cometidos contra xornalistas. Estas mensaxes deberían posteriormente ser difundidos por Twitter e Facebook.
5.– A FIP propón un modelo de mensaxe para difundir a través das redes sociais por se alguén quere utilizalo ou telo como referencia para elaborar o seu propio texto. Para Twitter sería: «O presidente ou o primeiro ministro [engadir nome], no Día de #finimpunidad debe facer todo o posible para poñer fin á violencia contra os xornalistas en [engaden o nome do país] #EndImpunity». Para Facebook: «Estimado [engadimos Señor Presidente ou Primer Ministro Sr.], Neste Día das Nacións Unidas contra a impunidade da delincuencia dirixida contra xornalistas, instámoslle a que tome unha posición pública en contra da violencia contra os profesionais dos medios de comunicación en [engada o nome do seu país] e a ordear que se investiguen todos os ataques contra os xornalistas e traballadores de medios. Gracias »
6.– Para o 23 de noviembre resérvase a traca final da campaña, centrándoa nos países máis perigosos para os xornalistas, entre eles México, Somalia e Filipinas. Con este fin, suxírese a organización dunha gran campaña viral a través das redes sociais reivindicando o #endimpunity.

Campaña internacional contra la impunidad de los crímenes contra periodistas.